رنگهای مختلف دود اگزوز خودرو به چه معنی است؟

رنگ های مختلف دود اگزوز خودرو به چه معنی است

اگر دودهای خروجی از اگزوز خودرو خود را با رنگ های مختلف مشاهده می کنید ، وقت آن است که به ماشین خود توجه کنید.ممکن است چراغ های هشدار دهنده وسیله نقلیه شما چشمک زن نباشند ، اما دود ناشی از اگزوز شما ممکن است نشان دهنده این باشد که چیزی درست کار نمی کند.

جهت اطلاع از شرایط فروش قاب کیلومتر اینجا کلیک کنید.

خروج دود آبی از اگزوز

اگر دود خروجی از اگزوز خودرو شما به رنگ آبی است ، به معنی این است که موتور خودرو شما دچار روغن سوزی شده است.اگرچه این مسئله معمولا در خودروهای قدیمی و فرسوده بیشتر اتفاق می افتد ، اما در صورت عدم مراقبت و نگهداری صحیح از خودروهای جدید نیز ممکن است اتفاق بیفتد.این احتمال وجود دارد که دود اگزوز آبی خودرو شما به دلیل داشتن روغن خیلی زیاد ایجاد شود.اگر روغن زیادی وجود داشته باشد ، ابن روغن وارد محفظه احتراق می شود و مشکل ایجاد میکند.

چه عواملی باعث خروج دود سیاه از اگزوز می شوند؟

چه عواملی باعث خروج دود سیاه از اگزوز می شوند؟

اگر دود اگزوز شما به رنگ سیاه است ، به این معناست که موتور خودرو شما به روش صحیح سوخت نمی سوزاند که این می تواند توسط عوامل مختلفی مثل نشت روغن و مسدود شدن فیلتر هوا ایجاد شود.دود سیاه به این معنی است که موتور شما سوخت زیادی می سوزاند. فرقی نمیکند که موتور دیزلی باشد یا بنزینی ، به هر حال اگر دود سیاه از اگزوز خارج شود ، باید سریعا دلیل آن را بررسی کرده و اقدام به رفع آن نمایید.بهترین کار این است که خودرو خود را به مکانیک ببرید تا ببینید مشکل کجاست.

جهت اطلاع از قیمت قاب دور کیلومتر خودرو با ما ارتباط برقرار کنید.

عیب یابی خودرو از روی رنگ دود خارج شده از اگزوز

دود خاکستری

 تشخیص دود خاکستری به خودی خود دشوار است ، بنابراین باید از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.دود خاکستری ، مانند دود آبی ، می تواند به معنای این باشد که خودرو در حال سوختن روغن است.البته مشاهده دود خاکستری میتواند ناشی از موارد دیگری هم باشد.در هر صورت ، این مشکلات اگر توسط مکانیک فصلی مورد بررسی قرار نگیرند ، می توانند آسیب قابل توجهی به وسیله نقلیه شما وارد کنند.

دود سفید

مشاهده دود سفید از اگزوز معمولاً تا زمانی که زیاد غلیظ نباشد ، جای نگرانی ندارد و به سرعت از بین میرود.اما دود سفید غلیظ می تواند نشانگر این باشد که موتور درحال سوختن است.این می تواند نتیجه یک مسئله جدی باشد که اگر زود تشخیص داده نشود ، ممکن است مشکلات زیادی را بوجود آورد.دوستان و همراهان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خرید قاب کیلومتر خودرو با ما در ارتباط باشید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *