روش‌های نصب قاب کیلومتر نورانی

مقدمه

خودرو‌ها از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده‌اند، که هر کدام از آنها کارایی خاص خود را دارند. قاب‌کیلومترها یکی از آیتم‌های لوکس در خودروها می‌باشند. قاب کیلومتر زانتیا به دلیل زیبایی خاص و منحصر به فرد خود در بین اکثر خودروها توانسته حرف اول را بزند. وقتی وارد فروشگاه‌های اسپرت فروشی خودرو می‌شویم، اولین لوازم لوکس و زیبا همین قاب‌کیلومتر‌ها هستند که به خوبی خودنمایی می‌کنند. به دلیل در دسترس و دید راننده بودن بسیاری از آنها تمایل دارند، مدام آنها را تعویض کرده یا قاب کیلومترهای نورانی و زیبایی را جایگزین آنها کنند. تا علاوه بر تنوع از دیدن آنها لذت ببرند. در این محتوا قصد داریم در موردنحوه بستن قاب کیلومتر و کاربرد آنها صحبت کنیم.

قاب کیلومتر نورانی چیست

 یکی از لوازم تزیینی در خودروها قاب کیلومترها می‌باشند. قاب نورانی قابی است که اطراف کیلومتر شمار خودرو قرار گرفته و دارای یک سری پیکسل‌های نورانی می‌باشد. این قاب کیلومتر به لامپ‌های اسم ام دی مجهز شده‌اند، که با تابش نور به آنها پیکسل‌ها نورانی می‌شوند و زیبایی خاصی را پیدا می‌کنند. یکی از این قاب‌های اسپورت و خاص پسند همین قاب کیلومتر نورانی پراید صبا است، که با ظرافت و دقت نظر خاصی تولید گردیده است. این قاب علاوه بر تاثیر در زیبایی از خود کیلومتر شمار در برابر ضربه محافظت به عمل می‌آورد.

قاب کیلومتر نورانی چیست

قاب کیلومتر خودروی زانتیا

بدون تردید یکی از با کیفیت‌ترین خودروها و همچنین ایمن و راحت بودن از نظر محصولات کارخانه خودروسازی فرانسه، خودروی زانتیا می‌باشد. این خودرو به دلیل امکانات و تجهیزات خاص، توانسته از اقبال و شانس بسیار بالایی در برابر خریداران ایرانی برخوردار باشد. همچنین در بازار ایران فروش قابل توجهی دارد. بسیاری از مصرف کنندگان از فضای ساده و بی روح داشبورد آن می‌نالند و گله‌مند هستند. خریداران به دنبال راهی برای تغییر و بهتر کردن داشبورد می‌باشند. قاب کیلومترهای زیبای زانتیا به کمک آنها آمده و توانسته با نصب سریع و آسان رضایت خاطر خریداران را جلب کنند و دیزاین داخلی خود را تغییر دهد.

نحوه بستن قاب کیلومتر

قاب کیلومتر‌های اکثر خودروها به خصوص قاب‌های کیلومتر شمار نورانی پراید صبا از جمله محصولاتی هستند، که در انواع فروشگاه‌های لوازم اسپرتی خودرو عرضه شده و به چشم می‌خورند. این قطعه در دو مدل ساده و نورانی وجود دارد. برای نصب آن باید یکسری موارد را با دقت کامل انجام داد که خروجی کار صحیح باشد. در ادامه مراحل نصب آن را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

  • خارج سازی باکس فابریک

 در مرحله اول نصب قاب کیلومترها باید اول باکس فابریک و اصلی آن را از محل مورد نظر خارج کنید.سپس تمام سوکت‌های سیم را قطع نمایید که اتصالی رخ ندهد. البته در این مرحله حتما به یک سری پیچ گوشتی‌های باریک و نازک نیاز دارید که به راحتی بتوانید آن را جدا کنید. بعد از خارج سازی باکس، باید شیشه‌ی کیلومتر را هم جدا کنید تا قاب‌کیلومتر آماده چسباندن شود.

  • چسباندن قاب جدید

 قاب کیلومتر زانتیا دارای شیشه‌های است. این شیشه‌ها توسط چسب‌های مایع یا همان چسب‌های دوقلو به قسمت‌هایی از صفحه کیلومتر فابریک متصل می‌شوند و سپس چسبانده می‌گردند. چند دقیقه صبر کنید تا چسب‌ها به راحتی خشک شوند، بعد از اینکه چسب‌ها خشک شدند، قاب‌های نورانی بر روی قاب فابریک ثابت شده است. اگر از چسبیدن محکم آن اطمینانی ندارید، می‌توانید به وسیله یک سری پیچ‌های ریز آن‌ها را محکم‌تر نمایید.

نحوه بستن قاب کیلومتر

  • جا انداختن باکس فابریک

مرحله آخر پس از چسباندن قاب جدید، جا انداختن باکس اصلی و فابریک خود کیلومتر شمار است. این مرحله را با دقت تمام انجام دهید که قاب‌های نورانی نشکند. باکس را در محل اصلی خود قرار دهید. البته قبل از برگردانده شدن به مرحله اصلی، بهتر است سوکت‌های کیلومترشماری که در زیر قاب کیلومتر نورانی پرایدهای صبا قرار دارند را، مجدد وصل کنید و پیچ‌های آن را محکم نمایید.

  • راه اندازی اتصال برق برای قاب

 قاب‌های نورانی برای روشن شدن نیاز به یک منبع تغذیه دارند که این منبع از چراغ‌های کوچک خودرو فراهم می‌گردد. در واقع کیت‌های قاب نورانی، برای روشن شدن حتما نیاز به برق دارند. بعد از اینکه مشکل منبع برقی حل شد، لامپ یا چراغ آن را بین فرمان و کیلومتر شمار نصب کرده و از آن لذت ببرید.

 سخن پایانی

در این مقاله درباره نحوه بستن قاب کیلومتر  صحبت شد. این قاب‌ها در برابر سرما، گرما و نور بسیار مقاوم می‌باشند. همچنین این قاب‌ها در برابر اشعه ماورا بنفش از خود مقاومت بسیار خوبی را نشان می‌دهند. پس بهتر است هنگام خرید قاب کیلومترهای زانتیا به این موارد حتماً دقت داشته باشید.

1 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *