همه چیز در مورد کیلومتر شمار ماشین و چگونگی عملکرد آن

همه چیز در مورد کیلومتر شمار ماشین و چگونگی عملکرد آن

کیلومتر شمار و قاب کیلومتر خودرو شما چیزی است که به ندرت به آن فکر می کنید.این چیزی است که بسیاری تا زمانی که نیاز به خواندن مایل برای تعویض روغن بعدی خود نداشته باشند، واقعاً به آن توجه نمی کنند!به احتمال زیاد، شما می‌دانید که کیلومتر شمار ابزاری است که مسافت طی شده توسط یک وسیله نقلیه را نشان می‌دهد.کیلومتر شمار یکی از دوست داشتنی ترین قسمت های داشبورد ماشین شماست.در حالی که این چیزی بیشتر از میزان مسافت پیموده شده توسط خودرو را ثبت نمی کند، اطلاعات قدرتمند زیادی در مورد خودرو در اختیار شما قرار میدهد.در اینجا حقایقی وجود دارد که ممکن است درباره کیلومتر شمار و قاب کیلومتر نورانی ماشین خود ندانید که دانستن این نکات شما را به این قطعه دست کم گرفته شده اتومبیل علاقه مند می کند.

کیلومتر شمار ماشین کجا و چه زمانی به وجود آمد؟

کیلومتر شمار یک واژه یونانی به معنای اندازه گیری گرفتن است.ممکن است تعجب کنید که بدانید آنها در واقع برای اولین بار در دهه 1600 برای واگن ها به منظور اندازه گیری مسافت طی شده ساخته شدند.بنابراین این گجت‌های کوچک بسیار قبل تر از وسایل نقلیه‌ای که امروزه با آن‌ها سفر می‌کنیم، وجود داشته‌اند.در مورد کیلومترشمار مدرن، اولین مورد برای خودروها در سال 1903 ظاهر شد.

کیلومتر شمار ماشین کجا و چه زمانی به وجود آمد؟

نگهداری

همه وسایل نقلیه نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند، اما ممکن است شما هم مثل من، به برنامه تعمیر و نگهداری منظم خودرو خود اهمیت ویژه ای ندهید!توجه به اطلاعات کیلومتر شمار خود پس از آخرین تعویض روغن و سرویس، به شما کمک می کند تا زمان بعدی برنامه سرویس و نگهداری خودرو را پیگیری کنید!

شاخص ارزش

اگر به دنبال خرید یک خودروی نو یا دست دوم هستید، خواندن صفحه کیلومتر شمار می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.هرچه وسیله نقلیه بیشتر حرکت کند، قطعات سایش و پارگی بیشتری را تجربه کرده اند و شما نمی خواهید خودرویی را انتخاب کنید که مدام خراب است.

بسیاری از مردم هنوز نمی دانند،مسافت پیموده شده یک وسیله نقلیه، چقدر مهم است.خریداران خودروهای دست دوم برای اعداد پایین تر در کیلومتر شمار روی داشبورد، هزینه بیشتری می پردازند.اما وقتی اعداد با واقعیت مطابقت ندارند، این یک تقلب است.هر دو کیلومتر شمار مکانیکی و دیجیتالی را می توان دستکاری کرد.در واقع، بازار پر از ابزارهای ارزان قیمت برای دستکاری کیلومتر شمار دیجیتال است.با ابزار مناسب، اعداد کیلومتر شمار دیجیتالی را می توان در عرض چند دقیقه جعل کرد.

بنابراین هنگام خرید ماشین دست دوم موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر علامت مسافت پیموده شده روی کیلومتر شمار مبهم به نظر می رسد یا خواندن آن آسان نیست، حتما خودرو را از نزدیک بررسی کنید و به این اعداد اطمینان نکنید.
  • مسافت پیموده شده روی کیلومتر شمار را با مسافت پیموده شده در سوابق نگهداری یا بازرسی خودرو مقایسه کنید.همچنین، برچسب‌های تعویض روغن و تعمیر و نگهداری را روی قاب پنجره‌ها یا درها یا زیر کاپوت جستجو کنید.
  • بررسی کنید که اعداد روی قاب کیلومتر خودرو به درستی تراز شده باشند.اگر کج هستند یا دارای شکاف هستند، بیشتر دقت کنید.
  • لاستیک ها را بررسی کنید.اگر کیلومترشمار ماشین شما 20000 یا کمتر را نشان می دهد، باید لاستیک اصلی داشته باشد.
  • به فرسودگی خودرو ،به خصوص پدال‌های گاز، ترمز و کلاچ ، نگاه کنید تا مطمئن شوید که با تعداد مایل‌های نمایش داده شده روی کیلومترشمار مطابقت دارد و برای آن مناسب است.

قاب کیلومتر نورانی

شاخص تقلب

آیا می دانستید که از هر 10 کیلومتر شمار 1 مورد دستکاری شده است؟بنابراین نگاه دقیق‌تری به آن بیندازید و اگر کج یا ناهموار به نظر می‌رسد، یا هنگام ضربه زدن به داشبورد تکان می‌خورد، به احتمال زیاد تغییر کرده است.تاریخچه تعمیر و نگهداری خودرو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با اعداد روی قاب کیلومتر مطابقت دارد!

اینها حقایقی در مورد کیلومتر شمار خودرو بودند که ما به عنوان تولیدکننده قاب کیلومتر خواستیم شما بدانید.اگر در این زمینه سوال یا نظراتی دارید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *