چگونه خط و خش عمیق را از ماشین خود پاک کنیم

چگونه خط و خش را از ماشین خود پاک کنیم

مقدمه

بیشتر افراد اهمیت زیادی به خودرو خود میدهند و برای برخی ظاهر وسیله نقلیه حتی مهمتر است و به همین دلیل است که مثلا قاب کیلومتر قدیمی ماشین خود را با یک قاب کیلومتر نورانی و مدرن تعویض می کنند و یا اینکه برنامه تمیز کردن روزانه برای خودرو در نظر می گیرند و …

صرف نظر از اینکه چقدر از ماشین خود مراقبت می کنید و به زیبایی آن اهمیت می دهید ، دیر یا زود با خراش مواجه خواهید شد.اگر خط و خش روی ماشین خود دارید و می خواهید از شر آن خلاص شوید، این راهنمای ساده را در مورد نحوه از بین بردن خط و خش از روی ماشین خود ببینید.

خوشبختانه، چندین روش برای از بین بردن خراش های سبک تر، بدون هیچ ردی وجود دارد.اما اگر آسیب شدیدتر باشد چه؟آیا می توانید خط و خراش عمیق خودرو را بدون نیاز به بردن آن به پیش متخصصین از بین ببرید؟در ادامه به سؤال شما پاسخ خواهیم داد.

آسیب خفیف است یا عمیق؟

قبل از اینکه به فرآیند واقعی از بین بردن خط و خراش ماشین بپردازید، ابتدا باید نگاهی دقیق‌تر به سطح خودرو بیندازید تا بفهمید آسیب خفیف است یا عمیق؟

در زیر تمام زرق و برق و براق بودن، بدنه ماشین شما قرار دارد که معمولاً از نوعی ترکیب فولاد یا آلومینیوم (و همچنین آلیاژهای دیگر) تشکیل شده است.سپر جلو و عقب نیز بیشتر از فایبرگلاس یا ترکیبی از پلاستیک های مختلف ساخته شده است.

  • پرایمر/سیلر

قبل از اعمال یک لایه رنگ، از یک آستر برای پر کردن هرگونه نقص سطح خودرو استفاده می شود.در مرحله بعدی یک سیلر قرار می گیرد که نه تنها منجر به یک روکش براق برتر می شود، بلکه به محافظت از فلز در برابر اکسیداسیون و زنگ زدگی نیز کمک می کند.

پاک کردن خط و خش ماشین با کمترین هزینه

  • پوشش پایه

در اینجا چیزی است که به اتومبیل شما رنگ منحصر به فرد خود را می دهد، پوشش پایه ، که معمولاً ضخامتی حدود 4 تا 6 میل (1/1000 اینچ) دارد.بسیاری از لایه های پایه دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند (علاوه بر آنچه در سیلر یافت می شود).این کمک می کند تا لایه پایه از آسیب ناشی از رطوبت دور بماند.

  • روکش شفاف

علاوه بر همه اینها، روکش شفاف است (معمولاً بین 1.5 تا 2 میل ضخامت) که به عنوان اولین خط دفاع در برابر دنیای خارج عمل می کند.روکش های شفاف – شفاف هستند (تعجب بزرگ) و فاقد رزین یا رنگدانه هستند.هدف آنها محافظت از پوشش پایه در برابر خراش ها و خراش های کوچک و همچنین آسیب اشعه ماوراء بنفش ناشی از نور خورشید است.اکنون که آناتومی رنگ بیرونی خود را درک کرده اید، باید بتوانید تفاوت بین یک خراش سبک و یک خراش عمیق را درک کنید.

خراش خفیف خراشی است که فقط به عمق لایه شفاف بدون رسیدن به لایه پایه آسیب ایجاد می کند.در مقایسه، یک خراش عمیق فراتر از لایه شفاف به لایه پایه و گاهی جلوتر می رود.همانطور که حدس زده اید، روش ترمیم یک خراش سبک در مقایسه با روش عمیق متفاوت است.

روش هایی برای از بین بردن خط و خراش از ماشین

ابتدا باید تعیین کنید که آیا خراش سبک دارید یا عمیق.

 معمولاً می توانید از رنگ آن تشخیص دهید – اگر سفید است، ممکن است از لایه پایه عبور کرده باشد.راه دیگر این است که اگر بتوانید آن را فقط از یک زاویه خاص (بسته به نور) ببینید، در این صورت احتمالاً یک زاویه سبک است.

روش هایی برای از بین بردن خط و خراش از ماشین

نحوه ترمیم خط و خراش سبک ماشین

در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید:

  • 1 عدد قوطی WD-40 یا پاک کننده خش از فروشگاه
  • 1 عدد پارچه میکروفایبر
  • 1 بطری ترکیب پولیش

و این چیزی است که باید انجام دهید:

  • ابتدا، ناحیه آسیب دیده را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید، زیرا هر گونه ذرات شل می تواند آسیب بیشتری ایجاد کند.
  • در مرحله بعد، محل مورد نظر را با WD-40 اسپری کنید یا مقدار کمی از پاک کننده خراش را بمالید.
  • 15 تا 20 ثانیه صبر کنید و به آرامی آن را پاک کنید و همانطور که انجام می دهید حرکات دایره ای انجام دهید.

اگر بعد از یک برنامه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نکرد، یک بار دیگر روش را تکرار کنید.آن را با استفاده از مقدار کمی ترکیب پولیش بر روی همه چیز به پایان برسانید و باید نتایج دلپذیری داشته باشید.اگر نه، خراش از نوع عمیق است و باید به شیوه ای دیگر عمل کنید و اینکار بهتر است توسط افراد حرفه ای انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *