عوامل مؤثر بر کاهش عمر باتری خودرو

عوامل مؤثر بر کاهش عمر باتری خودرو

عوامل مؤثر بر کاهش عمر باتری خودرو

باتری های خودرو می توانند حدود 3 تا 6 سال دوام بیاورند.با این وجود عواملی وجود دارد که می تواند عمر باتری را کاهش دهد.در اینجا در گروه تولیدی بست کار – تولیدکننده قاب کیلومتر نورانی – برخی از عوامل را بررسی خواهیم کرد:

  • دما

عمر باتری خودرو در آب و هوای سردتر بیشتر از آب و هوای گرم استوایی است.این به این دلیل است که باتری ها هنگام گرم شدن از نظر شیمیایی فعال ترند و بیشتر کار می کنند.همچنین در زیر گرمای شدید ، مایع درون باتری تبخیر می شود.در سطح مایعات پایین ، ممکن است آسیب به ساختار داخلی باتری وجود داشته باشد.در شرایط آب و هوای سرد ، باتری می تواند پنج تا شش سال دوام بیاورد ، در حالی که در شرایط آب و هوای گرم طول عمر باتری تقریباً به سه سال کاهش می یابد.

  • سیستم شارژ ضعیف

یک سیستم شارژ نامناسب می تواند باتری را هنگام کار ماشین خالی کند.اگر دینام نتواند ولتاژ کافی بدهد ، این باعث می شود که باتری سریعتر از حد معمول تخلیه شود.اگر چراغ ها یا رادیو روشن باشد ، وضعیت می تواند بدتر شود.با کمبود شارژ باتری ماشین ، رادیو یا چراغ ها از کار می افتند و ماشین متوقف می شود و شروع نمی شود ، مگر اینکه باتری شارژ شود.

عوامل مؤثر در خرابی باتری خودرو

  • کثیفی ، گریس و خوردگی

تجمع کثیفی و چربی باعث از بین رفتن قدرت باتری می شود ، در حالی که خوردگی جریان را کاهش می دهد و منجر به خرابی باتری می شود.

  • عادت های شخصی

روشن و خاموش کردن چرخه موتور به طور مکرر باعث تخلیه باتری می شود.همچنین تمایل به استفاده از سیستم های سرگرمی درون خودرو مانند رادیوها ، استریوها و سایر دستگاه ها باعث کار بیشتر باتری می شود.

اگر می خواهید عمر باتری خودرو را طولانی نگه دارید ، از مکانیک بخواهید سیستم الکتریکی اتومبیل شما را بررسی کند و مراقب علائم هشدار باشید.اگر باتری شما خیلی قدیمی است ، آن را تعویض کنید تا در جاده با مشکل روبرو نشوید.

چند نکته برای سالم نگه داشتن باتری اتومبیل

برای سالم نگه داشتن باتری ماشین و کار کردن آن برای سالهای طولانی می توانید نکات زیر را دنبال کنید:

  • با فاصله منظم دوره ای باتری ماشین را روشن کنید

باتری زیر کاپوت در صورت عدم استفاده برای مدت زمان طولانی شارژ خود را از دست می دهد.قدرت باتری به سرعت تخلیه می شود.برای جلوگیری از این امر ، توصیه می شود هفته ای یک بار اتومبیل خود را روشن کرده و آن را حرکت دهید.

  • هنگام خاموش شدن موتور ، میزان مصرف باتری را به حداقل برسانید

باتری های اتومبیل وقتی موتور روشن نیست سریعتر تخلیه می شوند.چراغ های داخلی و سیستم های موسیقی قدرت قابل توجهی از باتری را خالی می کنند که مانع کل طول عمر باتری می شود.در هر زمان خارج شدن از اتومبیل ، از خاموش بودن چراغ های داخلی و لوازم جانبی اطمینان حاصل کنید.

چند نکته برای سالم نگه داشتن باتری اتومبیل

  • تمیز نگه داشتن باتری

اجازه ندهید که گرد و غبار روی باتری جمع شود که منجر به تخلیه شارژ باتری می شود.این امر همچنین می تواند منجر به اتصال کوتاه شود که می تواند باتری را از بین ببرد.ترمینال های باتری نیز با گذشت زمان دچار خوردگی می شوند ، بنابراین لازم است که ترمینال ها را با کمک برس تمیز کنید تا خوردگی مربوط به آلودگی را کاهش دهد.

  • قرار گرفتن در معرض حرارت را به حداقل برسانید

هنگامی که در معرض گرمای شدید قرار می گیرید ، عمر باتری به شدت کاهش یافته و مایعات موجود در باتری را تبخیر می کند.این اتفاق حتی با باتری های مهر و موم شده جدید نیز می افتد.در طول زمستان باتری برای راه اندازی ماشین به شارژ زیادی احتیاج ندارد ، اما باتری حتی در زمستان گاهی اوقات خراب می شود ، زیرا در فصل تابستان آسیب دیده است.برای محافظت از اتومبیل خود در برابر گرمای بیش از حد در فصل تابستان ، تا جایی که ممکن است آن را در مکان سایه دار یا گاراژ پارک کنید.همیشه به دنبال درختی باشید که بتوانید در طول روز ماشین خود را در سایه آن پارک کنید.

  • هر زمان لازم شد آب مقطر اضافه کنید

در طول تابستان ، شرایط آب و هوای گرم می تواند منجر به تبخیر مایع باتری شود.افزودن آب مقطر به کاهش آسیب ناشی از گرم شدن بیش از حد کمک می کند.

با رعایت نکات بالا ، از باتری اتومبیل خود در برابر خرابی محافظت کنید.با اینکار نه تنها می توانید از خرید مکرر باتری جدید صرفه جویی کنید ، بلکه می توانید در حفظ محیط زیست نیز تغییری ایجاد کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *