استفاده از گاز نیتروژن در لاستیک

مزایای استفاده از گاز نیتروژن در لاستیک ها

استفاده از گاز نیتروژن در لاستیک

آشنایی با نیتروژن

هوایی که تنفس می کنیم 78 درصد ازت و 21 درصد اکسیژن است. گاز نیتروژن غیر قابل احتراق، غیر قابل اشتعال، از نظر خوردگی به شکل خالص و سازگار با محیط زیست است. بنابراین گرما را نگه نمی دارد و لاستیک ها سردتر می شوند.

تورم نیتروژن لاستیک در تایرهای مجهز به اتومبیل های مسابقه مانند F1 و همچنین هواپیماها، کامیون ها و وسایل نقلیه مورد استفاده در معدن و سایر کاربردهای صنعتی مدت طولانی است. از گاز نیتروژن در لاستیکهای دوچرخه Tour de France نیز استفاده می شود.

هواپیماها در ارتفاعات پرواز می کنند که دمای آن ممکن است کم -40 درجه باشد. هرگونه رطوبت موجود در لاستیک می تواند باعث ایجاد لرزش و ایجاد تعادل در هنگام فرود شود. نیتروژن خالص خشک است بنابراین این مشکل (مانند هوای فشرده شده خشک) را از بین می برد.

در ورزش موتور کوچکترین کسر ثانیه می تواند تفاوت بین برد و باخت را ایجاد کند. پر کردن با نیتروژن می تواند تغییرات فشار تایر ناشی از تغییر در دمای تایر را کاهش دهد. همچنین بزرگترین گاز مولکول است ، بنابراین کمترین گاز برای انتقال از طریق یک تایر است و به همین دلیل از دست دادن فشار بسیار کمی وجود دارد.

مزایای استفاده از گاز نیتروژن در لاستیک و ایمنی جاده

آیا مزایای دیگری غیر از کلاههای خنک شیر فلورسنت سبز روی لاستیکهای پرازت وجود دارد؟

کارشناسان می گویند که از پر کردن لاستیک های وسیله نقلیه شما با نیتروژن می توان از مزایای بسیار قانع کننده ای برخوردار بود.

 

 

گاز نیتروژن در لاستیک

این مزایا شامل موارد زیر است:

از مهمترین مزایای آن سرعت کندتر فشار و دمای خنک تر لاستیک می باشد.

ساختار مولکولی نیتروژن با ساختار هوا متفاوت است، به گونه ای که از طریق آستر یا لوله داخلی آن با سرعت کمتری از هوای معمولی فشرده شده فرار می کند. درنتیجه، سرعت کاهش فشار در تایرهای پر از نیتروژن به طور چشمگیری کندتر است. لاستیک های با باد از نیتروژن نیز خنک تر از نمونه هایی که با هوا متمرکز شده اند، دارای برخی از مزایای قابل توجه است. یکی از این مزایا ها، بهبود عمر تایرها تا 20٪ است، زیرا با کاهش دمای گردش هوا، می توانید عمر آج آن را افزایش دهید.

جابجایی بهتر جاده از دیگر مزایایی است که ناشی از تایرهای خنک کننده در حال اجرا است.

با گرم شدن لاستیک ها، فشار تورم آنها افزایش می یابد و در نتیجه سایز رد پای آنها – منطقه ای که با جاده ارتباط دارد – کاهش می یابد و تایرها به دلیل همین ردپای کوچک، چنگال خود را از دست می دهند. بنابراین هر چه خنک تر باشد، لاستیک ها بهتر می توانند جاده را در دست بگیرند.

ازت باید به کاهش خوردگی منجر شود – زیرا برخلاف هوا هیچ رطوبت در ازت خالص وجود ندارد

ازت و ایمنی

این مهم است که ما از دیدگاه ایمنی جاده ها به فواید گاز نیتروژن بپردازیم:

حقایق روشن است و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تورم لاستیک نیتروژن نسبت به تورم هوا ترجیح دارد. حقایق قانع کننده ای دیگری نیز وجود دارد که به سمت بهتر اداره شدن جاده ها و بهبود عمر تایرها تا 20٪ شده است

سه دلیل اصلی ضربات ناشی از ضربه، وضعیت نامساعد، اضافه بار و عدم آلودگی است. وضعیت نامطلوب ناشی از عدم مسئولیت رانندگان است و لاستیک های خود را بیش از حد دور نمی کنند. اضافه بار بیش از همان بی مسئولیتی است و قانون اجرا نمی شود همانطور که باید در هر دو مورد باشد. با این حال ما می توانیم کاری را در مورد عدم تورم انجام دهیم پاسخ ممکن است این باشد که لاستیک ها را با گاز لاستیک نیتروژن پر کنید.

چرا اینطور می گوییم؟

هوای فشرده شده حاوی بخار آب است که باعث تسریع زنگ زدگی، خوردگی و آسیب رسیدن به چرخ ها می شود و باعث نشت و افت فشار می شود.

بخار آب گرما را جذب و نگه می دارد ، و هنگامی که از مایع به بخار تغییر می کند ، آب از نظر حجم گسترش می یابد. بنابراین لاستیک های متورم شده از هوای مرطوب گرمتر عمل می کنند و فشار بیشتر در نوسان است. نیتروژن بخار آب بسیار کمی دارد.

استفاده از قالب کیلومترها به داخل خودرو زیبایی می بخشد با چراغ هایی که زیر قالب ها بکار رفته است زیبایی داخل خودرو را در شب دو چندان می کند. این قالب ها بسیار زیبا و کاربردی می باشد.

برای خرید قاب کیلومتر اسپرت یا قاب کیلومتر سوناتایی ودیگر محصولات ما با این فروشگاه تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *