کیلومتر شمار چیست

کیلومتر شمار چیست

کیلومتر شمار چیست

کیلومتر شمار وسیله ای است که برای اندازه گیری مسافت طی شده توسط وسیله نقلیه استفاده می شود کیلومتر شمار ممکن است دیجیتال یا مکانیکی باشد. تایر ها به خصوص تایرهای جلو مهم ترین عامل مرتبط با کلیومتر هستند درواقع کیلومتر شمار یک جعبه دنده ای کوچک را که با سیستم چرخشی اعداد نشان می دهد و در زیر فرمان تصل شده است . بعضی افراد به خصوص جوانان برای اسپرت کردن ماشین برای کیلومتر های خود از قاب کیلومتر نورانی و یا قاب کیلومتر اسپرت استفاده می کنند . در کیلومتر شمار با هر ده چرخش یک عدد در صفحه کیلومتر، اتصال مکانیکی موجود یک عدد تغییر می دهد. امروزه اکثر کلومتر شمار ها به صورت دیجیتالی می باشد که از یک سنسور و یک مدار الکتریکی تشکیل شده است.

کیلومتر شمار چیست

کیلومتر برای چه استفاده می شود

ارزش فروش وسیله نقلیه معمولاً به طور قابل ملاحظه ای تحت تأثیر مسافت پیموده شده است. هرچه مسافت پیموده شده در وسیله نقلیه کمتر باشد ، ارزش فروش بیشتر است. هنگامی که یک کیلومتر شمار دستی به صورت دستی تنظیم شده است تا مسافت پیموده شده را به نمایش بگذارد ، این به عنوان کلاهبرداری یا ساعت سنج شناخته می شود. ایده عقربه های ساعت این است که به نظر برسد که وسیله نقلیه مسافت پیموده شده کمتری نسبت به آنچه در واقع داشته است. در وسایل نقلیه با کیلومتر شمار دیجیتال مسافت پیموده شده در ماژول کنترل موتور ذخیره می شود. این مسئله تغییر دستی مسافت پیموده شده را دشوارتر می کند.

تاریخچه ساخت کیلومتر

اعتقاد بر این است که یک مهندس و معمار رومی اولین کیلومتر شمار را در حدود 15 سال قبل از میلاد توسعه داده است. مخترع لرزه نگار ، چانگ هنگ ، همچنین نوعی از کیلومتر شمار را اختراع کرد که می تواند برای اندازه گیری فاصله استفاده شود. بلیز پاسکال اولین نمونه مدرن یک کیلومتر شمار در قرن 17 را اختراع کرد. این وسیله معروف به پاسکالین از چرخ ها و چرخ دنده ها ساخته شده است. هرکدام از چرخ دنده های دستگاه حاوی 10 دندان بود که هنگام عبور از یک انقلاب کامل ، دنده دیگری را پیش می برد. این همان اصل راهنمایی است که بعداً در کیلومتر شمار مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1847 ، گروهی از پیشگامان مورمون که از میسوری به یوتا سفر می کردند ، یک کیلومتر سنجش را که به عنوان سنجس جاده معروف بود ، اختراع کردند. این وسیله به چرخ واگن وصل شده بود و قادر به شمارش چرخش های حاصل از چرخ بود. ساموئل کین ، در سال 1854 ، اولین فردی بود که برای اندازه گیری فاصله محور از راه دور ، یک کیلومتر سنج طراحی کرد. این وسیله به یک کالسکه وصل شده بود و با چرخاندن چرخ های واگن فاصله آن اندازه گیری می شد.

کیلومتر شمار چیست

کیلومتر شمار چیست

تعویض کیلومتر شمار جدید

تعویض کیلومترشمار جدید بدون انتقال کارکرد قبلی انجام می شود و به صورت قانونی و توسط تعمیرکار مجاز انجام می شود وقتی کارکرد قبلی را انتقال نمی دهند برچسب سرویس انجام شده در خودرو نصب می شود که معمولا در درب قسمت راننده درکنار شماره شناسایی خودرو قرار می گیرد. که برای کارکرد کلی خودرو باید این مقدار که در برچسب می باشد را با کارکرد فعلی جمع کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *