چرا ماشین من روشن نمی شود؟نحوه تعمیر و راه اندازی خودرو

چرا ماشین من روشن نمی شود؟نحوه تعمیر و راه اندازی خودرو

چرا ماشین من روشن نمی شود ؟

وقتی ماشین شما روشن نمی شود ، مخصوصاً وقتی که عجله دارید ، جالب نیست.در اینجا ما به عنوان تولیدکننده قاب کیلومتر ساینا به صورت ساده دلیل این امر را بیان می کنیم.

آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که به نظر می رسد ماشین شما نمی خواهد روشن شود؟سرگرم کننده نیست ، درست است؟خوشبختانه ، شانس زیادی وجود دارد که علت چیزی جزئی باشد.اگر از خود می پرسید:” چرا ماشین من روشن نمی شود؟ ” پس شما در جای مناسب هستید.

اول ، ممکن است به دلیل تمام شدن بنزین باشد.فراتر از آن ، ممکن است مشکلی در سوئیچ ، استارت یا فیلتر سوخت داشته باشید.خوشبختانه ، در این راهنما ، ما رایج ترین دلایلی که باعث می شود ماشین شما روشن نشود و نحوه برطرف کردن مشکل را توضیح خواهیم داد.

شما یک باتری خالی دارید

اگر اتومبیل شما به دلیل خالی شدن باتری روشن نمی شود ، خود را خوش شانس بدانید ، زیرا چندین راه حل وجود دارد و مشکل به راحتی  حل می شود.اگر باتری فقط خاموش است ، به دلیل چیزی ساده مانند روشن نگه داشتن چراغ ها یا نشستن در دمای زیر صفر ایجاد می شود.

رفع این مشکلات آسان است و هزینه ای هم ندارد.این امر مستلزم اتصال یک جفت کابل از باتری خودرو به باتری دیگر است.فقط مطمئن شوید که به پایانه های صحیح ، مثبت به مثبت (قرمز) و منفی به منفی (سیاه) متصل شوید.سپس ، خودرویی را که باتری آن شارژ شده است ، روشن کنید ، بگذارید یک یا دو دقیقه بیکار بماند.

چرا ماشین من روشن نمی شود

همچنین ممکن است خوردگی در نقاط پایانه وجود داشته باشد که می تواند ارتباط بین باتری و استارت شما را خراب کند.می توانید با مسواک آغشته به سرکه یا آب لیمو آنها را تمیز کنید.همچنین می توانید یک محصول تخصصی خودرو را که برای از بین بردن خوردگی طراحی شده است ، خریداری کنید.

در بعضی موارد هم مشکل باتری فقط با تعویض آن حل خواهد شد.

سوئیچ احتراق شما معیوب است

سوئیچ احتراق سیلندری است که کلید خود را در آن قرار داده اید.همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد ، به احتمال زیاد دلیل روشن نشدن خودرو شما است.

خوشبختانه اگر سوئیچ جرقه زنی خراب باشد کاملاً آشکار است.اولین مورد این است که متوجه می شوید کلید نمی چرخد ​​که نشان می دهد مشکل ممکن است خود کلید باشد.مطمئن شوید که کلید را از نظر هرگونه علامت سایش یا آسیب بررسی می کنید.اگر ترک خورده است ، باید از استفاده از آن خودداری کنید.

اگر کلید خوب به نظر می رسد ، ممکن است مکانیسم های داخلی نیاز به روغن کاری داشته باشند.یک راه ساده برای انجام این کار این است که آن را با مقداری WD-40 اسپری کنید ، آن را وارد کنید و چند بار آن را به جلو و عقب بچرخانید.

سیلندر احتراق به خودی خود مقرون به صرفه است ، بنابراین در بیشتر موارد ، بهترین گزینه این است که به جای تلاش برای تعمیر ، فقط آن را تعویض کنید.اگر چند ساعت وقت دارید ، می توانید خودتان آن را جایگزین کنید و فقط باید به چند ابزار معمولی که در اکثر جعبه ابزارهای ساده یافت می شوند ، نیاز داشته باشید.

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

فیلتر سوخت مسدود شده است

ماشین شما برای روشن شدن نیاز به سوخت دارد (بدیهی است).اگر فیلتر سوخت شما مسدود شده باشد ، سوخت به اندازه کافی به محفظه احتراق نمی رسد ، جایی که انرژی مورد نیاز موتور از آنجا تامین می شود.

سوختی که از ایستگاه دریافت می کنید پر از زباله هایی مانند خاک ، فلز و گرد و غبار است که می تواند به سیستم شما آسیب برساند.فیلتر مسدود شده اجازه می دهد تا این ذرات به موتور شما برسد و احتمالاً به آن آسیب برساند.

اگر متوجه شدید که موتور شما هنگام فشار دادن پدال گاز دچار تردید می شود ، این نشانه واضحی است که به فیلتر سوخت جدید نیاز دارید.بیشتر آنها حدود 2 سال یا 30،000 مایل دوام می آورند ، بنابراین اگر مدتی گذشته باشد ، ممکن است زمان جایگزینی آن برسد.خوشبختانه ، جایگزینی آن گران نیست.

شما یک استارت معیوب دارید

پس از سوئیچ احتراق ، استارت جزء بعدی است که وظیفه راه اندازی ماشین شما را بر عهده دارد.در صورت خرابی ، احتمال زیادی وجود دارد که با مشکلات راه اندازی خودرو روبرو شوید.استارت چیزی است که به طور فیزیکی موتور را به حرکت در می آورد ، که همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، گامی مهم در این فرایند است.

خوشبختانه یک استارت معمولاً بین 100000 تا 150،000 مایل دوام می آورد.شایع ترین علائم خرابی استارت این است که هنگام چرخاندن کلید یا داشتن چراغ های داخلی صدای خرد کننده یا پیچشی را بشنوید ، اما موتور از کار نمی افتد.

می توانید اتصالات سیم کشی را که ممکن است شل شده اند ، بررسی کنید و اگر نیاز است آن را تعویض کنید.

دلایل روشن نشدن ماشین

چرا ماشین شما روشن نمی شود؟

فهمیدن اینکه ماشین شما دارای مشکلات راه اندازی است می تواند استرس زا باشد.خوشبختانه ، این همیشه به این معنی نیست که چیزی شدید است.اکثر اصلاحات را می توانید خودتان در خانه انجام دهید.اگر این کار شما نیست ، حتماً برای حل آن به یک متخصص خودرو مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *